9 април 2012 г.

Тъй като ми писна да чета неща ,плагиатствани от блога ми в разни страници , естествено без да бъде посочен источник направих тази страница . Това е единсвеното място във фейсбук , където нещата които ще бъдат публикувани са авторски от мен. И ако по някваква причина изпитам нужда да споделя мисъл от някой друг блог или писател или поет естествено ще посоча источника  .ЗАЩОТО ТАКА СЕ ПРАВИ !
 И бих била много благодарна на хората ,които копират неща от блога да посочват източник , а не да ги отбелязват като лично техни - "авторски"... защото е леко дразнещо да виждам цял албум със снимки изкопирани дословно от блога заедно с публикациите от постовете и на всичкото отгоре да пише АВТОРСКО ! Чувствам се зле . Чувствам се обидена .Не мога да бъда поласкана от подобни действия ...
https://www.facebook.com/DnevniktNaMalkataIzsledovatelkaSGolamataLupa

6 коментара:

  1. Голяма напаст са и поне да бяха само фб групите. Аз съм чела мои неща в сибир.бг, една дори си беше направила блог на базата на мои и на публикации от In Brief. Авторският труд го нямат за нищо и мен много ме е яд. Дори кодът, който си сложих в шаблона да не може да се копира текст от страницата не ги спира. Явно поради липсата на капацитет да се изфукаш с нещо твое (понеже повечето точно това правят) е добре да си вземеш него готово...
    Ох, увлякох се, обаче знам какво ти е и колко е неприятно някой да ти открадне думите.

    ОтговорИзтриване
  2. Сигурно наистина е ужасно. На мен май не ми се е случвало, но мога да си представя колко е обидно. Затова в интернет слагам само неща, за които не ми пука особено и са писани специално за там; никога не бих си сложила нещо, което ми е много скъпо.
    Няма ли какво да направиш по въпроса? Ако намериш нещо твое в някой форум, поговори с конкретния потребител или нещо такова. Не знам, много е гадно.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. РЕАЛНО няма какво да се направи . Аз дори не подозирах , че блога ми е толкова познат в интернет пространството за да се стигне до плагиатстване . Единсвеното , което направих бе да потърся контакт с въпорсните плагиати , да ги уведомя че не е коректно да ползват текстовете ми без моето знание и съгласие и без да поставят линк с източника... надявайки се на "разбиране " от тяхна страна ... Също така възнамерявам да получа правна консултация за да знам правата си в подобни ситуации :)

      Изтриване
  3. За правни консултации съм насреща - в момента уча право и съм се интересувала. По принцип всички авторски тестове за защитени по Закона за авторското право и сродните му права. Но трудно може да се направи нещо срещу плагиатите - от една страна те са анонимни. Ако все пак знаеш кой ти краде текстовете и решиш да заведеш дело, може да се оспори кой текст е излязъл първи и кой всъщност е плагиатът. Въпреки че в блогър текстовете имат дата и час, това лесно може да се промени и реално на това не може да се разчита. Някъде бях чела, че най-сигурният вариант е текстовете да се отпечатват и да се заверяват нотариално с дата, час и прочие като най-лесно ще се докаже кой реално е авторът. Това обаче е голяма занимавка... и в един момент писането от удоволствие ще се превърне в бреме. Или поне за мен ще е така.
    А относно разбирането от крадците - до сега не съм го срещала. Но пък насъбрах псувни за няколко живота напред.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Получих въпросното "разбиране" едва след 3 часов чат с госпожицата,която до последно твърдеше че тя е авторката... и ме изкара извън нерви, и ме предизвика да говоря с мой приятел адвокат ,който и обясни как това, че просто й било харесало и решила да ползва съдържането на блога ми при положение, че оригиналния автор-Аз е в неведение и несъгласие с това, си е чисто плагиатство ,и той и обясни "правилата", които аз казвах, че нарушава , а тя отказваше да премахне текстовете ...
      След нервите и почти проваления ми имен ден заради подобни неща , мисля че поне за сега се справих ...
      Варианта за заверяването от нотариус наистина би ме обременил и би убил удоволствието и желанието ми да пиша .

      Изтриване
  4. Всичко това звучи ужасно неприятно - тези разправии и нерви... Аз до последно не вярвах, че има такива хора, но наскоро се убедих (във връзка с едни други глупости, които ми се стовариха на главата).
    Най-гадното наистина е, че освен да се нервираш и да си съсипваш деня, друго няма какво да направиш, защото аз също не мога да си представя как всеки път, като напиша нещо, отивам и си го заверявам при нотариус.
    А пък ние, хората, явно сме много нагло племе. Вече съм вдигнала ръце...

    ОтговорИзтриване